Pro zvýšení ziskovosti je třeba zajistit i monitoring cen konkurence
Získání nových zákazníků, udržení stávajících a případné zajištění povědomí o vašem e-shopu jsou důležité aspekty, které nejenže udrží vaše obchodování v chodu, ale ještě je dovede pozvednout na maximální ziskovost. Ovšem o zákazníky je třeba pečovat. Nejenom je uplácet dárky, nabízet jim dopravu zdarma, poskytovat slevové akce, narozeninové výhody, snižovat ceny při takzvaném Black Friday, ale zároveň jim nabízet představu o tom, že právě ten váš obchod jim je šitý na míru. Pozitivní přístup ke klientům je třeba podpořit i zdánlivými nepodstatnými maličkostmi, jako je například mnohdy opomíjený monitoring cen konkurence.
Na monitoring cen nepotřebujete extra zaměstnance ani čas navíc. Existují profi programy
Jako je obvyklé u kamenných obchodů, kde si jejich majitelé či provozovatelé najímají takzvané mystery shoppery, kteří obcházejí fyzicky konkurenční obchody a zjišťují si aktuální ceny, tato práce není proveditelná u internetových prodejen. Jak budete sledovat ceny v jiných e-shopech, aniž byste u toho ztratili kvanta drahocenného času..? To prostě není fyzicky ani časově možné zvládnout. Naštěstí existují speciální programy, jež tuto mravenčí práci vykonají za vás. Karsa.cz poskytuje sdílení těchto programů pro kterýkoliv internetový obchod, jenž chce sledovat monitoring cen u konkurenčních obchodů se stejným či podobným zbožím, jaké prodáváte zrovna vy. A to nejenom v České republice, ale i dalších státech Evropské unie. Sofistikovaný software lze aplikovat individuálně přímo na konkrétní obchod. Správci a administrátoři během krátké chvilky obdrží týdenní, denní, ba i hodinové reporty o tom, jak se ceny mění u totožných anebo podobných obchodů. Následně je vypracována automatická analýza, z níž dovedete i vy hravě hýbnout cenami zboží tak, že tuto změnu aktivní zákazníci okamžitě uvidí.
Sledování cen konkurence se používalo možná už ve starověku
Nezaspěte dobu, sledování cen konkurence bylo vždy úspěšným nástrojem, jak "přetáhnout" zákazníky od konkurence směrem k vám. Tržiště ve starověku oplývala podobným zbožím - vejci, masem, moukou, živými hospodářskými zvířaty - a pokaždé se zkušený obchodník snažil nabídnout svoje prodávané zboží výhodněji než vedlejší trhovec. Tehdy byla situace jednodušší díky přehlednosti. V nynější technicky vyspělejší době se musí stejně jako ke zprovoznění internetového obchodu využít i počítačových programů, softwarů, které sledování cen konkurence učiní za vás.